Isännöitsijä mokasi jääkaappipakastimen tilauksessa

Liian iso kaappi
Jääkaappipakastimen vaihto vuokrakotiin ei suju niin kuin elokuvissa. Ainakaan kaikilla. Tällä kertaa kävi hauskasti - huoltoyhtiön nuori kundi tuli mittailemaan ja mittasi kolmeen kertaan laitteen tilaa. Netti-ilmoituksesta häntä tosin joutui vielä muutaman tovin odottamaan.

Mittatiedot välitettiin isännöitsijälle, joka sitten kertoi jääkaapin tilanneensa puhelinpalvelusta, asiakaspalvelija ymmärsi kuitenkin väärin mittojen merkityksen asennuksessa. Tässä on todella tiukka tila kyseiselle laitteelle ja vain 55x55 on sopiva malli. Tekninen isännöitsijä tilasi asiakaspalvelijan suosituksesta mallin, jonka luuli olevan mittojen mukainen, mutta myyjä ajatteli ettei parin sentin heitto haittaa menoa - tästä syntyi soppa.

Gigantin pojilta joustoa

Onneksi Gigantin toimitus piti ja laite tuotiin, mutta tosiaan väärät mitat huomattiin siellä heti - asennus estyi näin. Hankalaksi teki asian se, että he ehtivät jo viemään vanhan laitteen autolle ja toivat uuden keittiöön. Vanhassa jääkaappipakastimessa oli monta vikaa - kahvaa ei ollut, etummainen tukijalka rikki ja jääkaapin sisällä oli jääkerroksia myöhemmin sulaen jääkaapin alahyllylle. Ainoastaan pakastelokero toimi tyylikkäästi. Muuten rikki. He tulivat episodissa vastaan.

Asentajat eivät sitten viitsineet sitä enää takaisin kantaa ja sanoivat mihin voisi laittaa väliaikaisesti uuden jättiläisen. Mielestäni hän oli kookas! Löydettiin sijaisuus nurkasta. Sinne miehet pistivät. Samalla hän soitti puhelun Giganttiin, tai jonnekin, mihin laittoi tarkat maksimimitat uudelleen mitattuaan ensin. Sieltä luvattiin korjata tilanne ja tämä väliaikainen komistus viedään pois asiakaspalautuksena kun uusi tuodaan sitten mittojen mukaan. Kävi molemmille.

Kustannuksia tulee taloyhtiölle tai ehkä Gigantille - miesten työtä ei voi enää tässä maailmassa peruuttaa - joutuvat siis maksamaan kahdesta kotiinkuljetuksesta ja asennuksesta. Ensimmäinen asennus estyi vääränkokoiseen jääkaappin. Samalla asentaja mainitsi, että estyisi muutenkin, koska laitteelle varattu paikka ei ole samassa tasossa muun lattian kanssa eli muovimatto puuttuu. Tästä jouduin soittamaan vikailmoituksen ja huoltoyhtiö tulee korjaamaan nopealla aikataululla.

Toivon mukaan tämä ehtii ennen jääkaappipakastimen vaihtoprosessia. Tästä kuitenkin tulee ihan turhaan taloyhtiölle kustannuksia, koska vuoden budjettia kannattaisi käyttää tehokkaasti. Mielestäni isännöitsijän olisi pitänyt vaikka soittaa, jos ei ollut varma, hän näytti ajattelevan että tila on vapaa ja isompikin mahtuisi hyvin. Mitä Gigantin suuntaan tulee, joustavuus oli todella massiivista. Antavat siis käyttää uutta jääkaappia väliaikaisesti, kunnes se menee seuraavalle.

Loppusanat

Uusi laite on mitä pitääkin, mutta valitettavasti vääränlainen kooltaan, uudesta laitteesta ei ole tietoa. Tuo oli Upo, sama merkki kuin entinen, tuojat eivät osanneet sanoa mikä laite tulisi tilalle. Nämä kun ovat taloyhtiöille tarkoitetusta varastosta ja tätäkään mallia ei ole itse Gigantin sivuilla myynnissä. Virheitä sattuu jokaiselle ja Gigantti tuli siististi vastaan. Muuten olisin viikon ilman jääkaappipakastinta. Vanhakaan ei nimittäin toiminut enää kunnolla.

Mielestäni asiat ovat parantuneet, kun täällä on huoltoyhtiö vaihtunut, tällä kertaa isännöitsijä mokasi. Toki yksikin tällainen moka tulee taloyhtiölle kalliiksi. Tälläkin uudella ja täysin ylimääräisellä toimituksella ja asennuksella samaiseen hintaan 80 euroa olisi joku muu asukas saanut monta pikkuvikaa korjattua kämpässään. Jos isännöitsijä olisi noudattanut huoltoyhtiön antamia mittoja jääkaappipakastinta shoppailessaan. Gigantille plussat palvelusta.

Luulen, että huoltomiehen olisi pitänyt mainita mitoissa sen, että ovat maksimimittoja. Tai väärinkäsitys tapahtui Gigantin päässä tilauksen yhteydessä puhelun aikana. Ratkaisu löytyi.

Nyt asiat ovat hyvin, oikeankokoinen asukas muuttaa tänne viikon sisään.

Paitsi jos joku muu mokaa - toivon mukaan ei!

Kommentit