Lassila&Tikanoja vaihtuu vihdoin

Lassila&Tikanojan auto
Joskus revin hiuksia päästä ja tällaisia aikoja eletään tässä taloyhtiössä juuri nyt. Tuntuu, ettei huoltomies enää jaksa tippaakaan ja aurauskalusto on täysin hukassa. Ehkä he tietävät nyt, että lähtö on ihan pian edessä. Viimeiset kuukaudet ovat siis vaikeita kiinteistönhoidon saralla.

Tuntuu, ettei sitä olisi tänään lainkaan. Vaikeuksia oli aina, mutta niin huonosti tämä ei ole toiminut vielä koskaan. Tammikuusta yksikköä vaihdettiin Hepolamminkadulta Uurastajankadulle. Siitä ei näköjään ollut mitään apua, vaan asukkaan näkökulmasta homma toimii jopa aiempaa huonommin. Uusi kiinteistönhoitaja on laiska ja häntä ei koskaan näy.

Viimeisiä viedään, odottaen parempaa

Lassila&Tikanojasta olen kirjoittanut aiemminkin ja näitä juttuja voit lukea klikkaamalla avainsanasta merkinnän alta. Nyt aion kirjoittaa lisää. Putkimies lähtiessään lupasi paneutua toiseen patteriin huoneistossani, mutta tämä luonnollisesti vaatii vikailmoitusta. Putkimies ei tee sekuntiakaan työtä ilman, että Lassila&Tikanojalta tulee pyyntö, lasku menee Realialle. Lähetin vikailmoituksen samana päivänä vielä ja se ohjattiin. Työn alla -ilmoitus tunnin kuluttua sai hymyilemään.

Ajattelin, että homma hoituu viikon sisään, mutta olin väärässä. Odotin viikon lisää, en nimittäin haluaisi olla häiritsevä. Kahden viikon jälkeen hiljaisuus sai miettimään vieressäni ollutta matkapuhelinta. Soitin asiakaspalveluun, siellä ei osattu asiaa pahoitella, mutta sanottiin välittäneen huoltomiehelle. Ei se putkimiehen tilaus nyt vaikeaa voi olla. Jäin odottamaan tuomiopäivää. Viikko meni, toinen kanssa. Ideat olivat jo lopussa, putkimies oli edelleen kuuma aihe.

Päätin laittaa viestiä Realian isännöitsijälle, mutta edes tämä ei ole saanut liikettä huoltomiehen kenkiin. Jälleen kerran on mennyt viikko ja toinenkin, kun ei asiasta ollut minkäänlaista uutista. Tänään laitoin isännöintiin toisen viestin ja kerroin pari valittua sanaa mitä mieltä olen tästä kiinteistöhoidon firmasta. Se järkytti myös isännöitsijää, koska hän on yrittänyt myös. Hän laittoi suoraa palautetta korkeammalle taholle ja asia on nyt saatava kuntoon ilman suuria odotuksia.

Samalla mainitsin aurauskalustosta, Uurastajankadun yksikkö on aurannut tosi hyvin aiempaan yksikköön nähden, mutta nyt edes he eivät auraa. Viimeksi aura on nähty pihalla viime viikon alussa. Tuntuu, että asiakaspalveluun valitukset haihtuvat roskakoriin ja ketään muuta ei tunnu kiinnostavan, paitsi isännöitsijää. Hän suoraan ilmoitti, ettei tällaista tarvitse pitkään kestää, sillä kesäkuun aikana firma vaihtuu toiseen. Ehkäpä seuraavaa kiinnostaa jotain tehdä. Rahat ainakin kelpaa.

Edelleen tänä päivänä on olemassa firmoja, joita ei työ kiinnosta. Moni asukas on kyllä laittanut paljon palautetta Lassila&Tikanojalle ja yksi olettama on, että ovat näihin valituksiin nyt kyllästyneet. Asia ratkeaisi kuitenkin helposti sillä, että määrätyt hommat hoidetaan ilman kysymyksiä, nopeasti ja taidolla. Nyt ei ollut niin. On täysin nurinkurista se, että vikailmoituksiin reagoidaan yli kuukauden aikana, jos edes silloinkaan. Edes isännöitsijän kauniit sanat eivät saa huoltomiestä töihin.

Mistä maksetaan vuokrissa, jos raha valuu laiskoille ihmisille, joita ei kiinnosta tehdä yhtään mitään. Kesäkuussa aloittivat 2016 ja siitä asti hiuksia sai repiä vähän väliä. Enkä ole edes ainoa, naapurin rouva odotti kuukauden ajan huoltomiestä yksinkertaiseen asiaan. Minä yritän saada patterit kuntoon jo marraskuusta ja nyt homma on vasta puoliksi valmis. Tuntuu, että tällä hetkellä meillä ei ole huoltoyhtiötä lainkaan, auraa ei näy - eikä pahemmin kyllä mitään muutakaan.

Loppusanat

Isännöitsijän mukaan huoltoyhtiö ei ole toiminut halutusti ja myös muut taloyhtiöt ovat heistä valittaneet. Vuokranantaja lopulta maksaa siitä ja nyt tämä ei toimi ollenkaan. Minua ei haittaa, jos välillä vian käsittely venyy, mutta mikään vika ei saa venyä korjauksineen talven mittaiseksi episodiksi ja kohta on muuten kevät! On siis erittäin hankalaa löytää tästäkin taloyhtiöstä tyytyväisiä asukkaita. Kukaan ei arvosta L&T:n hommaa pätkääkään. Kolme kuukautta vielä ja ohi on!

Emmekä edes valita paljon, vaadimme vain palvelua, sitä palvelua josta maksetaan vuokrissa. Ennen täällä oli Pirkan talohuolto ja sekään ei ollut täydellinen, mutta siellä aura oli sentään ajossa säännöllisesti, siivous toimi sairaan hyvin yhteisissä tiloissa ja huoltomies tuli viikossa varmuudella ilman että on tarvinnut soitella isännöitsijät, asiakaspalvelut tai Enirot läpi. Toivoa sopii, että seuraava huoltoyhtiö on parempi, eikä se ole ainakaan onneksi mikään Lassila&Tikanoja!

Oletko taloyhtiön edustaja, isännöitsijä tai ylipäätään joku, joka päättää näistä asioista? Jätä kilpailutuksessa Lassila&Tikanoja väliin ja säästä hiuksia johonkin paljon parempaan.

Kommentit