Kiina, miksi nappikuulokkeet hajoavat?

Nappikuulokkeiden hajoamiset tosi usein on päivän trendi. Suunnitellaanko niitä ehkä tarkoituksella helposti hajoaviksi jossain päin Kiinaa, jotta ihmiset ostaisivat uudet laiskuuttaan jopa takuuaikanani? Kokeilin langattomia kuulokkeita Bluetoothilla aiemmin, niissä kestävyys oli todellista huippua. Laatu ei kuitenkaan vakuuttanut ja jouduin kuulokkeet palauttamaan. Sain rahani takaisin. Myyjäni mielestä ostin liian halvan mallin, vaikka maksoin kokonaisuudesta 99 euroa. Kuinka paljon on teistä hyvää?

Nuo tulppakuulokkeet hyvästä hinnasta huolimatta tuntuvat sen sijaan maailmoilla hajoavan tyylillä muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen. Näissä on toki takuu ja takuusta saat aina uudet. Työelämä on välillä niin kiireistä, että ei sitä ehdi kaikkialla käymään. Monesti on helpompaa ostaa tarjouksistasi uudet, jos aiemmat ovat kaukaisemmasta liikkeestä. Koululaisella voi olla tilanne niin, että opiskelujen vuoksi ei ehdi paneutua takuuasioihin väsyneenä illalla. Tilataan uudet internetistä, tarjouksia piisaa.

Näillä menen useasti takuusta toiseen vuosia, mutta alkaa jo kyllästyttämään. En ole professori vielä, mutta voin rehellisesti todeta että minulla eivät kuulokkeeni kestäisi, enpä toisaalta väitäkään olevani ainoa. Googleta vaikka itse. Tuhannet ihmiset Quorassasi, Facebookissa ja blogeissa ympäri maailmaa ihmettelevät täysin identtistä ongelmaa. Miksi juuri tänään on taas se päiväsi, jolloin kuulokkeitaan ei pääse enää käyttämään. Kuulokkeesi olivat jälleen kerran rikki. Palvelut pelaa, sitten takuuluukuille!

Omassa elämässä en koe syyllistyvän rikokseen kuulokkeita käytettäessä. Pitelen niitä kuin vauvaa tai kultasormustasi. Silti hajoaminen on ennustettavaa miltei heti, kunhan Verkkokauppa.comista tuoreet kuulokkeet laukussa poistunen. Joskus en edes kerkiä poistua kovin pitkäksi Veskaan, jossa otan nämä nappikuulokkeet käyttöön nopeasti. Aikaakaan en kävele ilman elektronista tanssimusiikkia. Huomaat samalla, että kuulokkeet ovat lisänneet roskaasi, mutta tämä ei enää kulkeudu kuitenkaan kotiin asti.
Nappikuulokkeet maksavat kymmenestä eurosta jopa sataan euroon. Olen kokeillut näitä kaikkia vain todetakseni, että toisesta puoliskostani lakkaa ääni kuulumasta n. 1-6 kuukauden kuluttua merkistäni riippuen.
Mitä voi tehdä? En jaksa takuussa ravaamista. En saa enää minkäänlaista iloa jatkuvassa kuulokkeiden pakkausten avaamisesta (voisimme muuten perustaa YouTubeen kanavan EarphonesUnboxed), vau!

Tänään on jälleen kerran the päivä, joten Gigantissa nähdään. Saan uudet nappikuulokkeet takuulla.

Miksi kuulokkeet hajoavat jo ensikuukausieni aikoina

Myös vanhemmat Philips-kuulokkeesi SHB7000 Bluetoothilla olen joutunut palauttamaan takuuseen Verkkokauppa.comiin, koska kuulokkeiden akku oli heikentynyt vuodessa täysillä. Uutena kappaleitasi kuuntelin kymmenen tuntia, mutta nyt vain kolmisen tuntia. Tämä kuulokemallini ei ole pätkinyt eikä kuultavia outoja ääniä ollut musiikissa. Verkkokauppa.comin huoltotiskeillä sanottiin jo, että tuo akun heikentyminen on yleistä, varsinkin jos käyttää hyviä kuulokkeitaan erityisen paljon kuunteluihinsa.

Antoivat lahjakortin myymälään. Olisit toivonut palautuksen rahana. Uusiakin tarjottiin, mutta en ole halunnut langattomia malleja ottaa. En usko, että Bluetoothia lähden enää kokeilemaan. Tällä hetkellä epäilyttää akku niissä, mikäli vuodessa heikkenee jopa 70 prosenttia. Jouduin tyytymään etuseteliin, ja ehkä vuoteni kuluttua pääsen silläkin ostelemaan jotakin kaunista, vaikkapa täysin uusia kuulokkeitas. Näitähän olen "ostanut" tässä vuosien mittaan ihan koko ajan, koska jotkut eivät osaa sitä valmistaa.

Onhan se kiva juttu, että lenkkeillessä minkään välillä ei ole kaapelia. Onko se kaapelin poissaolo niin parempi asia, että kannattaisi luopua musiikin äänenlaaduista? Minua ei haittaisi että ääni olisi vähän heikompi, mutta jos kuulokkeet pätkivät jopa puhelimen läheisyydessä ajoittain alvariinsa, niin jotain on pielessä. Ääni on tietenkin täysin normaali kaapelin kautta, mutta kun kuulokkeita markkinoidaan myös langattomina! Tehdäänkö tarkoituksella huonoa laatua, että ostaisimme heiltä lisää tavaroita.

Kuusi kuukautta ja takuuseen

Nämäkin kandidaatit palautuivat myyjän kautta takuuseen ja hyvä niin. Ehkä voin elää langan kanssa. Nappikuulokkeita voi käyttää todella niin läppärissä, tableteissa kuin siellä älypuhelimessa. Ajattoman yksiä nappeja, joita omistan. Ovat tosin nuokin menneet rikki jo toistamiseeni ja Philips tuskinpa enää lähetä kolmatta pakettia takuuseen. Lähetin kyllä tiedot, joita he pyysivät, mutta en usko sen auttavan mitään. Rikki mikä rikki. Uudet on nyt ostettava. Aiempaa etuseteliä tiskiini, ja uudella takuulla ulos.

Ensimmäisistä tulpista kuuden kuukauden aikana ääni vaimeni sillä tavalla, että joutui kuuntelemaan kovemmalla, jotta kuuli ihan kuin uutena. Kuulokkeet maksavat 40 euroa, ja nuo lähettivät kaupastaan veloituksetta toiset samanlaiset. Nyt alle kuuden kuukauden aikana näistä irtosi kaiutinritilä, ja vaikka asia on vireillä, enpä usko että tässä tapahtuisi mitään ihmeellistä. Vuoteni aikana toiset kuulokkeet jo rikki, tuskin laittavat tuosta kolmansia. Valmistaudu ostamaan kokonaan uudet, mutta ei Philipsiltä.

Rahakysymys ehkäpä? Maksoin 40 euroa, sain vielä toistamiseen samanarvoiset kuulokkeet, miksi he lähettäisivät enää kolmansia? Ovatko nappikuulokkeeni tehty hajoamaan? Enpä vain jaksanut odotella päätöstä tuohon asiaan ja kävin eilen nappaamassa Tokmannista tuollaiset Pioneerin 25 euron in-ear-kuulokkeet. Eivät nämä kalliit ole, mutta miksi edes ostaa kalliimpaa, jos napit hajoavat välillä elämäsi aikana? Vaihdat sitten takuuseeni, sitä olisi jäljellä 23 kuukautta. Ensilenkeillä rikki ja palauttamaan!

Bluetooth-kuuloke, voisiko olla todella hyvä tai huono

Philips SHB8000 ja hintalapussa seisoi 90 euroa. Kyllä näin hintavilta kuulokkeilta odottaisi myös sitä hyvin soivaa musiikkia ilman pätkimistä. Kysymyksilläsi oli myös kuulokkeiden aika heikko säätövara: talvilla näiden käyttö olisi jo mahdotonta pipojen kanssa. Nytkin ne ovat maksimilla ja mahtuvat hädin tuskin päähän. Prismassa sai hyvää palvelua ja rahat käteen. Ehkä näistä langattomista kuulokkeista ei ole tanssimusiikin kuunteluun? Jokainen kuuloke on ongelmaa, tämä malli on vissiin tehty lapsillesi.

Jos rohkenen menemään tulevaisuuteen, vaikka merkintä olisi vuodesta 2014, niin 2020 ostin todella hyvät "elämäni viimeiset" kuulokkeet Bluetoothilla ja kuinka väärässä olinkaan. Myyjä, lupasit laatua. Maksoin tuotteesta 269 euroa, ja vuoden kuluttua kalliit Sonyn kuulokkeet matkustivat takuun kautta huoltoon. Kamalampaa kokemusta ei ollut. Yli kuukauden ilman musiikkia, ja vika oli yllätyksellinen, koska kuulokkeiden muovisanka halkeili tietyistä kohdista. Onnekseni menivät takuuseen, rukoilin.

Myyjä olikin sitä mieltä, että olisi pudottanut nuo. Vaikka olisin, niin täytyisi 269 euron kuulokkeiden kestää? Malli oli WH-1000XM3, ja kunhan tuotetakuusta oli jäljellä kolmisen kuukautta, runonne alkoi taas. Kuulokkeiden sanka alkoi natista, olemaan laiska ja löysä, mikä kertoo ettei tarina päätyisi hyvin. Jospa hyvin käy, minulla on toimivat kuulokkeet muutaman kuukauden takuuni jälkeen. Tämä ei tiedä hyvää Sonylle, koska tuskin kasasit toistamiseen käsiin hajoavia vain 299 euron huippukuulokkeita.

Langattomat kuulokkeet tulevaisuudesta

Kävin kuin kävin tänään Gigantissa heti Tokmannin jälkeen ja osti 25 eurolla Sennheiserin €50 napit. Ei yksinkertaisesti jaksaisi ravata näiden kuulokkeiden takia takuuluukulla, mutta minkä köyhänä voi?
Vuoden 2014 aikana taloustilanne oli niin heikko, ettei ollut varaa edes savuloheeni. Ennen hetkeä sain niistä Pioneerin iltalenkillä eilen rikkoutuneista napeista rahat takaisin Tokmannilta. Onnekseni olivat pytingit vierekkäin, perkele! Laiskalle ihmiselle lottovoittosi, ei millään jaksaisi pyöriä joka paikassa.

Saatan olla toki hieman väkivaltainen, mutta tuskin. Käytät kuulokkeita yhtä hyvin kuin mitä tahansa muutakin elektroniikkaa. Ja silti nuo hajoavat. Saa nähdä miten pitkään Sennheiser toimii. Äänenlaatu oli tosi hyvä tähän hintaluokkaan. Ja eipähän tarvitse arvuutella tuleeko Philipsiltä enää kuulokkeita ja saisit kuunnella musiikkia toimivilla sellaisilla. Kovin on ollut hiljaista sähköpostissa eilisestä. Ehkäpä asian selvitys kestää? Toisaalta eipä varmaan kiinnostakaan, ainakaan turhaa Philipsiä. Boikottiini!

Vuoden 2021 aikana ostin Sonyn täysin langattomat in-ear-kuulokkeet ilman metriäkään johtoja. Ne ovat olleet hyviä, sillä tuosta en ole Verkkokauppa.comini huoltotiskejä sen koommin häirinnyt näissä kuulokeasioissa. Itse asiassa myyjä niitä suositteli, kun kuuli minulta, että alkaa tuntua puulta valittaa rikkinäisistä nappikuulokkeista. Ainoa WF-SP800N-mallin puute olisi luokaton mikrofoni, jota ei voi käyttää edes ruokakaupan kassoille mentäessä, koska vastaanottaja ei kuulisi muuta kuin hälinääsi.

Kuulokkeiden korjaaminen itse, kenellä on siitä aikaa

Tiedetään, että oravanpyörä työllistää. Miksi valmistaa kerralla hyviä, jos voit saada kuluttajilta koko ajan ja aiempaa enemmän innovoimalla? Etkä tee kerralla hyvää, vaan improvisoit pikku hiljaa. Silti ei ole pienintäkään järkeä panostaa laatuuni, koska kolme vuotta kestävä nappikuuloke ei tuo niin paljon rahaa kuin se kuuloke, jota ostetaan uudelleen ja uudelleen tasaisin väliajoin. Takuusta ei tarvitse edes yöuniaan menettää myyjänä tai valmistajana, sillä merkittävä osa ostajistani ei edes halua kuittejasi.

Olin aikoinaan harjoittelijoina Clas Ohlsonilla: ostaja sanoi, ettei ota kuitteja 9,99 euron kuulokkeista. Hän sanoi, ettei ota koskaan kuitteja. Kuitti ei kelvannut senkään jälkeen, kun sanoit niissäkin olevasta miltei kahden vuoden takuusta. Hänellä oli kuulemma niin paljon rahoja, ettei se kymmenestä eurosta. Ei väkisin, mutta kun joka toinen asiakas teki näin, niin minulla heräsi myyjänä kysymys. Miten monet heittää rikkinäiset nappikuulokkeet lähijunan roskikseen, vaikka virheestä voit valittaa kuiteittakin?

Noin kymmenen euron nappikuulokkeet olivat Clas Ohlsonilla hyvä menekkituote vuosien 2007-2010 aikana, enkä usko tilanteen muuttuneen siitä miksikään. Niitä täytyikin tilata hyllyyn lisää miltei koko ajan ja vain harva kuuloke palautuisi kuitin kanssa vaihtoon. Ne yksittäiset, jotka ikäviltä työviikoiltani ehtivät, saivat maksutta uudet kuulokkeet Exibelin piikkiin. Clas Ohlson sai uudet kuulokkeet aina, kun asiakas tuli reklamoimaan takuuaikanaan tuotteessa ilmenneistä ongelmista. Siltikin tehtiin voittoa.

Työmies on sosiaalisessa mediassasi

Kauppa reklamoi valmistajille ja saa sieltä reklamaatioiden verran uusia kuulokkeita ilmaiseksi. Niin, täytyykin tässä paljastaa, että säilytän todellakin kaikki nuo kuitit. Jos tuotteessani on vikoja, koen sen ihan velvollisuudeksi reklamoida näistä. Jos mahdollisimman moni tekisi sen, niin ehkä siellä tehtailla voitaisiin hetkeksi pistäytyä palaveriin miettimään miten reklamaatioiden määrää voisi vähentää. Eikä varmaan olisi edes vaikeata, vähän paksumpaa johtoa tilalle ja kestävämpiä plugeja kuulokkeisiinne.

Moni on töiden jälkeen sosiaalisessa mediassa. Se imaisee kenet vain tunniksi. Sinulla on aikaa, siksi etsin YouTubesta tietoja miten nappikuulokkeita voisi korjata itse. Jotkut käyttävät ehkäisevää teippiä tai nippusiteitä, että plugi tai se johto saisi vähän tukevuutta. Pieniä johtovaurioita korjataan täälläkin sähköteipillä, jotta vahinko ei ehdi laajentua, tai sisäinen kaapelointi vaurioitua. Joskus plugi irtoaa jo kokonaan tai ääni kuuluu vain toisesta, siihen YouTubella on ratkaisuja. Mies näyttää miten korjaat.

Uskalla väittää, että et bussikuskina rupea käyttämään tähän kamalasti aikaa, päiväsi on 12 tuntia. Se on myös tarkoitus, uusia nappikuulokkeita saa kuka vain vuodesta toiseen 9,99 eurolla. Korjaamiseen voi myös tarvita asioita, joita sinulla ei ole, joten senkin vuoksi tuo ostaminen uusina voi olla järkevää. Et kaiken lisäksi halua käyttää aikaa korjaukseen, joka ensikertalaiselta olisi tuntejakin. Aika on rahaa. Palaat sitten mihin tahansa kauppaan, muista säilyttää kuitti, niin saat seuraavat ilmaiseksi. Niinkö.

Langattomuus on tuloillaan, mutta onko aikoja ladata

Kuulokkeita ei todellakaan tehdä heti maailmani parhaina, niin ei käy edes älypuhelimissa. Ei kukaan ostaisi niitä älypuhelimia enää, jos jo vuonna 2010 ensimmäinen älypuhelin olisi iPhone 11 tai parempi. Näitä kuvan kuulokkeita on jo nyt markkinoilla, mutta ne ovat aika huonolaatuisia vielä. Akkusi tuskin kestä montaa tuntia ja kuulokkeiden lataus on aikaa vievää. Tästä syystä en ole nopea, kun innostun jo niistä uutuustuotteista, joita ei ole koskaan ollut aiemmin markkinoilla. Anna muiden testata ja osta.

Alussa se tarkoittaa sitä, että uutuustuote, jota kaikkialla hypetetään on ensinnäkin kallis hankkia. Se on tarkoituksella uusinta, jota ei ollut koskaan ennen, missään. Se onkin tietynlainen koe, jota ihmiset ostavat malttamattomina, koska halutaan näyttää sitä yhteenkuuluvuutta oravanpyörään. Arjen nuuka antaa ostavien asiakkaitten rahoittaa projektia, ostaa kyseiset langattomat kuulokkeet vuosien päästä. Ne maksavat todennäköisesti puolet vähemmän, akku kestää pitkään ja lataus hoitui pikalatauksilla.

Samoin hyppäsin älypuhelimieni keikkaan, peruspuhelin minulla oli pitkäänkin. Ei ole mitään järkeä tuhlata rahaa kokeellisiin tuotteisiin, kun ne saa valmiimpana myöhemmin ja lompakolle paremmalla hinnalla. Elisa aikoo myydä 4G-verkkoja lähiaikoina, ellei myy jo jossain, mutta en kaipaa niitä. Minun mielipide on se, että 3G on ihan riittävä verkko, ja sitä käyttävät liittymäsi ovat paljon halvempiakin. Ei siinä mitään, jos joku haluaa hypätä 4G-maailmaan kalliilla, teen samoin halvemmalla myöhemmin.

Langattomat kuulokkeet kaipaavat töitä

Olette kiireisiä, mutta vain jos emme hidasta tahtia. Kiireellisyys on vapaaehtoista, kukaan ei pakota ketään asumaan töissään, sillä kukin voi pärjätä nyt vähemmällä ostohullutuksella. Se tarkoittaa tässä sitä, että sinun täytyi ajaa työpaikalle aiempaa vähemmän tai aiempaa lyhyemmäksi aikaa. Voi miettiä, kun hommaat uusia kuulokkeita, maksatko 50 euroa enemmän käsiin hajoavista nappikuulokkeistasi? Oma suositus on, että ostetaan 25 euron kuulokkeet, eihän nyt liikennemelussa yksityiskohtia kuule.

Ihan järjetöntä maksaa Premium-brändistä nappikuulokkeissa satasia, kun melu- ja valosaastetta on arkeni täynnä. Pirkkalassa joutuu pyöräilemään tänäänkin aika syrjään, että saisi edes hetkeksi rauhaa autojen tuomasta liikennemelusta ja asuinalueiden tuottamasta valosaasteesta. Sinne metsään. Sitten jotkut puhuvat hymyssä suin siitä, että ette tarvitse metsää, kun siinä voisi olla teitä ja peltihallejakin. Golf-kenttääsi halutaan laajentaa kaatamalla puitani, vaikka en tiedä ketään joka sitäkin harrastaa.

Olisit laiska ihminen, aina ja ikuisesti, joten mietin myös erästä skenaariota. Mitä tapahtuisi, jos joku päivä sinullakin olisi tällainen kuuloke, jota pitäisikin ladata koko ajan. Olisiko lataus johdottomuuden arvoista toimintaa? Entä jos joutuisin lataamaan niitä miltei koko ajan? Akkukin heikkenee käytössäsi. Se on hauska kysymys, jota itseltä kysyisit, jos olisi joskus hankkimassa kuvanmukaisia innovaatioita. Kiire hankinnalleni ei ole, antaa muiden kokeilla ja kehittää tuotteita, ostat siitä sitten halvemmalla.

Näin saisin nyt nappikuulokkeita ilmaiseksi koko ajan

Olen nykyään professori, koska on sitä kokemustakin kertynyt. En muista koska viimeksi olisin näistä maksanut. Saan takuuni kautta aina uudet, kerron miten. Hyödynnät samaa ja et enää IKINÄ maksa.
  1. Vaihdan nappikuulokkeet takuuseen ennen kuin ne menevät rikki. Näin musiikin kuunteluun ei tule katkoja. Ensimmäinen merkki hajoavista nappikuulokkeistasi on se, että yhtäkkiä äänitasoa sai lisätä reippaasti kuullakseen, basso katoaa tai tulpat pitävät sivuääntäsi korviin laitettaessa.
  2. Valitse esim. Verkkokauppa.comista kuulokkeet vain 24 kk takuulla. Mitä pidempi, sen pidemmän aikaa voit pelata tätä peliä huoltotiskin kanssa, eli ainakaan tuon ajan uutta rahaa ei edes tarvita.
  3. Kokemukseni mukaan paras kesto, eli n. kuusi kuukautta, saavutetaan Sennheiserin kuulokkeilla. Tämän yli en ole vielä kuitenkaan päässyt oli hintana 30 tai 60 euroa, eli hinnalla ei mitään väliä.
  4. Jos olet huoltotiskillä kahdesti tai kolmesti, ja takuu uhkaa loppua, sanothan myyjälle pienoisen pyynnön, että haluatkin ostoksen rahana tai lahjakorttina. Perustele asia hyvin vikaantumisilla.
  5. Saat rahana tai lahjakortin. Ostan samat tai toiset nappikuulokkeet, ja saat tuoreen 24 kuukauden takuun. Näin on toiminut vuosia, käytännössä sijoitan nappikuulokkeisiini, kertasijoitus riittää.
  6. Suosittelen hankkimaan kuulokkeitani ainoastaan Prismasta. JBL T110, 24 kk takuu ja aina saat rahat käteisenä takuuluukuilla, joten voit ostaa kuulokkeita koko ajan uudella takuulla. Hinta on kilpailukykyinen. En ole maksanut kuulokkeista vuosiini, ja takuut hoituvat ihan Loimaallakin.
Varmasti on hyötyä, koska kuulokkeista ei kannata maksaa kuin kerran ;) Säilytä kuittisi, vaikka kyse olisi pienestäkin summasta, näistä syntyvät lopulta isot menetykseni. Säilytän kaikki takuukuitit. Olisi pieni juttu sellainen, ja tarvittaessa kuitit voisi skannata maksutta sähköpostiin, vaikkapa kirjastoissa. Nuukalta ei kuitti huku koskaan, sillä en pystyisi rahallisiin menetyksiini sillä, että hukkaisin tositteen kuulokkeiden takuuajasta. Prisma on siksikin hyvä, että S-mobiili säilyttää kuittisi puolestasi, siistiä!

Yhteenveto: löydä kestävää laatua ja osta jatkossa sitä

Minusta tuntuuisi että en enää jaksa. Olen kyllästynyt ajelemaan linja-autoilla Verkkokauppa.comiin, Giganttiin, Prismaan, Poweriin tai mistä nämä kuulokkeet ovatkaan sillä hetkellä. Palvelu liikkeissä on hyvää, eli takuuaikana saat aina uudet, mutta miksei kukaan korjaa sitä varsinaista ongelmaa? Miksipä meille myydään kuulokkeita, jotka eivät kestä normaalia käyttöä? Lopetin laskemisen jo yli kymmenen vuotta sitten, sillä ei tuosta takuunalaisesta vaihdosta pysy enää perässä hullukaan. Satoja vaihtojani.

Moni on joskus ihmetellyt, että eikö kotona voisi kuunnella kaiuttimilla? Genelecejä saa, ja rahaakin olisi paljon joutilaana, mutta kerron sinulle vitsin. Et haluaisi olla naapurini, jos luukuttaisin kovinta jytyä Spotify Premiumilla tai vaikka YouTubesta musiikkivideoina kuulokkeiden sijasta kovaäänisistä. Basso tulisi melko alhaalta, bassolinjan jatkuessa pitkään vesilasi liikkuisi yöpöydälläsi kuin itsestään. Sittenpä katuisit, että en olisi ikinä tutustunutkaan Geneleceihin tai vastaaviin huippukaiuttimiinne.

Kuulokkeiden hajoaminen minulla on päivän jätti trendi. Ja niitä hajoaa yhtä lailla muillakin, ainakin Googlen hakujen perusteella, mutta mistä syystä. Osa saa varmasti takuusta uudet, mutta loputtomiin ei sielläkään jaksaisi käydä. Tyydyn kuitenkin kuulokkeisiini, sillä ei kai kukaan haluaisi häätöjäkään? Niin moni naapureista tekee lisäksi töitä esim. yöaikaan, joten haluat antaa heille nukkumisen rauhaa. Siten pääset jatkossakin kyläbaariisi, kun bussikuski joutuukin yölähdöillään janoisia kuskailemaan.

On uskomatonta katsoa miten Verkkokauppa.com takoo voittoja, vaikka palautan kuulokkeita useita vuodessa takuuseen. Saan uudet. Tuottoisaa liiketoimintaa, vaikka roskaa on kaupan. Saavat nappieni valmistajilta uudet rehellisen kuluttajan reklamaation jälkeen. Erakkoa lohduttaa nykyään sekin, että lähin Prisma Pirkkala on auki: 24 tuntia vuorokaudessasi, joten takuupalautus hoituu vaikka keskellä yötä. Toisaalta voit napata vaikka toiset hyllyltä ja pitää niitä kotona tai vaikka repussakin varuiksi.

Tuo on itse asiassa loistavaa ideaa, koska tällöin sinun ei tarvitse kiirehtiä takaisin Prismaani ja voit ajoittaa takuuvaihdon aikaan, jolloin muutenkin menisit esim. ruokaostoksille. Vielä paremmaksi sen tekee Prisman 15 prosentin käyttötavara-alennus, jolloin kuulokkeita saa vielä halvemmalla tuolta.

Kaupallisia hittejä kuunnellut vuosiin, siksi parhaatkin kuulokkeet väsyvät jatkuvaan bassolinjaan!

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Kyllä itellä kuulokkeet hajoo, mikki ei tai ääni on paskaa. Ja kohtelen niitä, kun jumalaa,mutta silti hajoo! Alkaa vituttaa, kun ostat uudet, 60pv myöhemmi oot samas tilantees.
Tiedän tunteesi, terveisin vakioasiakas verkkokaupan huoltotiskillä nappien kanssa. Oli ne kalliit, halvat, kauniit tai jopa keskinkertaiset: samasta syystä takaisin huoltotiskillä.

Suosittelen langattomia Bluetooth-kuulokkeita, jos käytät julkisia.

Tämä on vähentänyt tarvetta käydä koko ajan kuulokkeita vaihtamassa takuuseen. Suosittelen Sonyn mallia WH-1000XM3. Julkisiin varsinkin nappivalinta, sopii myös ulkoiluun.

Viimeisimmän viikon luetuimmat

Jyri kertoo sinulle nyt elämänopeistaan

Paunulla sapattivapaan kiertoajelulleko

Vain kolme vuotta ilman narsistia, juhlit

Pirtilillä ei Paunun ahdinko katoa, ikinä

Pyöräilin 125 km Loimaalle ilman saleja

Näinkö tunnistat narsisteja tuoreeltaan

Älä nuukaile liikaa! Budjettiko nousuun

Jyrin älypuhelimessa asuu 25 sovellusta

Pirkkalaan uusi kuntosali, ei uimahallia!

Olepa seitsemän kuukautta, S-pankissa