Philips ei ota kuulokkeita takuuseen

Philipsiltä saapui tänään vastaus, joka ei sinällään toiminut edes vitseinä. Philips nimittäin kieltäytyi käsittelemästäkään asiaani ilmoittaen, että jos haluaisi tätä juttua viedä eteenpäin, teknikoiden arviot tuoteviasta ovat maksullisia. Tapauksessa, jossa heidän mukaan tämäkään asia ei kuuluisi takuuseen. Tuntuu, että eihän se kuulu, jos heti siitä keskustellaan. Maailmassa ei ole mahdollista se, että liimaus pettää tai tulee muita valmistusvirheitä? Philips on näyttänyt tässä parhaansa, ja lompakkosi kiittää.

Jaksatko tapella tuosta, kun kuulokkeet ehdin jo laittaa menemään lähimpään roskakoriinne? No enpä tiedä, minulla olisi jo täysin uudet Sennheiser-kuulokkeeni. Enkä halua tuolta Philipsiltä mitään. Ostin kuulokkeet 40 eurolla ja jo yhden kerran takuu nämä vaihtoi, sillä ensimmäisissä huippuäänesi lakkasi kuulumasta toisesta kuulokkeesta. Kummallista, silloin niitä kuulokkeita on käytetty oikein. Philipsille kannattaa mieluiten valehdella, niin saa nappikuulokkeet takuuseen. Tällainen palvelu ei ollut hyvää.

Takuu toimi hyvinkin, jopa vanhat käskettiin hävittämään asianmukaisesti. No ajatteli, että tässäkin kuva riittäisi pelkästään ja heitin ne myös menemään. Enkä kyllä lähettäisi niitä heille tutkimuksiinne. Varsinkin, kun kuulokkeet olivat mainostettu kestäviksi. Missä on tämä mainostettu huippukestävyys? Todella pettynyt hankintaani, enkä usko ostavani muita Philipsin tuotteitasi lähiaikoina. Toivottavasti en tule ostamaan Philipsin tuotteitasi enää koskaan merkin parasta partakonettani lukuun ottamatta.

Jatkossa ostelen Sennheiserin kuulokkeita, ja nykyään sellaiset jopa omistan, mutta jotkut kuulokkeet ovat tehty Kiinassa. Uutinen saa harkitsemaan tulevaisuudessa Sonyn kuulokkeitasi, jotka ovat tehtyjä Malaysiassa. Mikä tahansa tuote on parempi kuin Kiinassa valmistettu tuote-erä orjapalkalla. Kiinassa tehdään toki hyviäkin tuotteita, mutta ihan periaatteesta en halua tukea Kiinan arvomaailmoja useasti ostamalla heidän tuotteita. Etenkin, kun Malaysiassa johdetaan maata rehellisesti ja tarpeeksi hyvin.
Olenpa niin vihainen Philipsille, että en enää osta yhtäkään Philipsin kuuloketta jatkossa. En edes superkovasta tarjouksesta, piste. Philips on menettänyt asiakkaan, koska pettivät luottamuksen kestävyydestä.
Philips on hyvä merkki partakoneissa, fööneissä, ja sitten tietysti kotipartureissa, mutta kuulokkeissa kierrän kyseisen merkin kaukaa. He ovat kyvyttömiä noudattamaan takuutaan ja omia mainoksiaan.

Miksi myydä kuulokkeita, jotka kestävät kaikkea, ja ongelman tullessa? Asiakas on aina väärässä.

Miksi ostin Philipsiltä kauniin kestävät kuulokkeeni, näin luulin

Joku saattaa kysyä, että miksi ostin kuulokkeet suoraan Philipsiltä ylipäätään? Tähän vienyt polku oli pitkä. Yritin tilata kuulokkeet Musta Pörssistä, mutta heidän varastosaldo olikin väärin. Oli kuulemma yksi kappale ja Chat-myyjä lupaili toimitusta koko ajan. Odotin kaksi viikkoa ja laitoin reklamaationi. Selvisi, että heillä ei edes ole kyseisiä kuulokkeita aikana, jona olisin tarvinnut kuulokkeet heti. Musta Pörssi palautti rahat ensi tilassa, joilla ostelin saman mallin Philipsiltä, sieltä saisi suoraan kotiinsa.

Aiemmin minulla oli Sonyn malli Anttilasta, joka ei kestävyydellään niin vakuuttanut. Anttilan myyjä sanoi, että muuta ei ole, joten vaihtoehdoksi tarjottiin samaa, vastaavaa tai rahaa. Anttilani palvelu oli siinä mielessä hyvää, että vaikka kyseisiä kuulokkeitasi olikin verkkokaupassa, heidän varastosaldo oli nollissa. Tämä helpotti päätöstä, että otan tuotteen rahana. Malaysiassa valmistetut kuulokkeet olivat hyviä noin muuten, mutta kolmen kuukauden välein vaihtaminen ei juurikaan kirjoittajaa puhuttele.

Takuuta on 24 kuukautta, joten Anttila on vaihtanut kuulokkeita jo seitsemän kertaa, mutta ongelma onkin kuljetuksissa. On ihan omanlainen vaiva lähteä Pirkkalastasi Anttilaan vaihtamaan kuulokkeita. Autoa ei ole, joten linja-auto tulee kysymään reilusti aikaa. Saahan silloin toki katsottua taas pitkästä aikaa tamperelaisia nähtävyyksiä, mutta nämä kuulokkeet. Tiedät heti, että kolmen kuukauden päästä olet täällä taas. Toisaalta, kun kuulokkeeni olivat kiinalaisia, ihmeet hajosivat jopa alle kuukaudessa.

Philipsin tilalle upea Sennheiser

Tässä on tärkein syy, miksi ylipäätään haluaisin kokeilla Philipsin kestäviä O'Neill-nappikuulokkeita. SHO2200-malli lupasi ostajille, että kuulokkeiden päälle saat astua jaloin ilman pelkoja takuuluukulla käymisestä. Pakkaus houkutteli ostamaan kyseistä tuotetta, koska tämä kuvasti juuri tuota tilannettasi ulkomuodollaan. Ensimmäinen ostos kesti yhdeksän kuukautta! On uskomatonta kestoa. Kuulokkeista hajosi toinen puoli. Kuulin musiikkia vain toisesta kuulokkeesta, ilman tarvetta Anttilaan menoihini.

Otin yhteyttä Philipsin verkkokauppaan. Pakettina uusi tilalle. Suoraan kotiin kannettuna. Tämä malli oli sama, mutta kestävyys ei ollutkaan jostain syystä niin hyvä. Kuudessa kuukaudessa toisesta napista irtosi kaiutinritilä. Tätä Philips pitää itse aiheutettuna, samalla kun minulla on tallessa pakkaus, jonka mukaan kuulokkeiden päälle voi astua vaikka kottikärryillä ilman että mikään menisi rikki. Mutta niin vain meni ja vastuuta ei oteta. Nappikuulokkeissa olikin aitoa takuuta enää vain noin viisi kuukautta.

Joudun kaiken jälkeen harkitsemaan uudelleen onkohan Philips asiakkaan puolella. Miksi tehdään niin harhaanjohtavia kuulokkeita? Luvataan kuuta taivaalta, mutta palkitaan sateella. Olen nyt ihan aidosti sitä mieltä, että sinun olisi parempi, mikäli ostat tavarasi jälleenmyyjältä. Näin takuu toimii mielestäni hieman paremmin. Anttilassa tavarat vaihdetaan heti uuteen, kun taas suoraan valmistajalla yritetään löytää hyviä syitä siihen, että takuuvaihtoa ei tarvitsisi suorittaa. Miettimättä mitä tulikaan luvattua.

Miksi ihmeessä tunnetun Philipsin asiakas on nyt aina väärässä?

Mitä onkaan tämä suuri kestävyys, jota on testattu eläimilläsi, jos kaiutinritilä ei kestä sitä normaalia arjessa tapahtuvaa käyttöäni? Miksi asiakas on aina se, joka on kuin lammas, eikä osaa käyttää mitään. Jos tämän Philips olisi halunnut vältellä, niin kannattaisi varmaan järjestää kursseja siitä, että kuinka Philipsin tulppakuulokkeitani pitäisi käyttää tavalla, jonka takuunne vaatii. Voisitte olla varmoja, että tämän jälkeen en teidän kuulokkeita rupea ostamaan — olettehan tyytyväisiä tästä ilojen uutisesta!

Miksi ei? Eihän kukaan osaa käyttää mitään ja jos jotakin sattuu mainostamaan kestävänä, niin se on sitä, kunnes takuuluukuille on asiaa. Ja selityksien tulva alkaa! Kaikesta keksitään jotain, että anteeksi, mutta tällä kertaa teitte jotain väärin. Mitä mieltä ikävästäkin asiasta on meidän iki-ihana Kilpailu- ja kuluttajavirasto? Tavarassasi on virhe, jos se ei vastaa mainostettua. Tässä tuote ei ole kestävä, jos sen ritilä irtoaa ihan itsestään. Toivottavasti käyttävät tulevaisuudessaan sentään parempaa pikaliimaa!

Olen kirjaimellisesti petetty Philipsin asiakas, nyt. Katsomalla pelkkää pakkausta, minkä löysin enää internetistä (hei, se pahvinkeräys tyhjennetään viikoittain), sain muistoja matkaan. Kyllä tämä kaiken olennaisen kertoo. Kuulokkeiden valintaan vaikutti juuri tuo kestävyys, ja pakkauksen mukaan kaiken päälle voi pahimmillaan astua, ilman että tuote siitä vaurioituu. Jos kuitenkin ritilä irtoaa liitoksistaan, niin tuotteessa onkin käyttäjän aiheuttama virhe ja tätä virhettä ei Philipsin takuunne enää korvaisi.

Pakkaus antaa ymmärtää kestävyydestä

Viraston mukaan myyjän on nyt selvitettävä tarkemmin miten tuotetta on käytetty väärin, että virhe pääsi syntymään. Ei siis riitä, että sanotaan tuotteen olleen vääränlaisessa käytössä. Pitää näyttää heti toteen, että asiakas on itse omalla toiminnallaan rikkonut tämän tuotteen. Käytännössä Philipsille on näytetty tarkasti vika valokuvalla, jossa ritilä on irronnut. Ritilän irtoaminen on normaalia tällaisissa kuulokkeissa, koska liimaus yleensä pettää. Kannattaisi harkita kuluttajaneuvojien arvokasta työtä.

Kannattaako sen sijaan pitkästyttävä tappelu? Neuvoja ottaisi kyllä asioita vastaan, mutta minullahan on nyt hyvät kuulokkeet. Saa nähdä mitä teen. Alempana on Philipsin vastaus, jota sai odottaa viikkoja. Joka tapauksessa kaksi uutta kuuloketta vuoden aikana 40 eurolla on minusta ok, joskin tietysti vähän harmittaa. Harmittaa se, että sijoitin 40 euroa kuulokkeisiin, jotka eivät ole kaikilta osin mainoksiensa veroiset. Mitä mieltä olet itse? Minkälaisia kokemuksia sinulla löytyy Philipsin kuluttajatuotteistasi?

Valitettavasti energiaa ei riitä tappelemaan asiasta ainakaan tällä hetkellä. Olen liian väsynyt viemään tätä asiaa eteenpäin, ja tämä on ehkä onnenpotku heille Philipsillä. Nuo eivät joudu vastuuseen. Jaksan kuitenkin pistää kyseisen tuotemerkin boikottiini, enkä enää osta heidän kuulokkeita tulevaisuudessa. Kymmenen vuotta sitten olin teini-iässä, ja hankin pikkurahoilla ensimmäiset Philips-kuulokkeenne. Rakastuin näihin, koska ääni miellytti korvia. Olen tuosta suosinut heitä, vaan miten siinä kävikään?

Mihin tarvitset noita ylipäätään? Meillä ei niitä tarvita menossa!

Moni ei kuuntele musiikkia menossa, mutta täällä tilanne on eri. Yksinäisenä ihmisenä olen tottunut siihen, että musiikki on hyvää ja turvallista seuraa, siihen voi luottaa. Joskus kokeili Creativen vasteita välissä, mutta olen aina palannut tuttuun ja turvalliseen Philipsiin välivaiheen jälkeen. Se, että teininä ostin kyseisiä kuulokkeita Citymarketista omalla Plussa-kortilla yksin pyörällä. Istuin sinne penkilleni Lielahdessa, ja otin kuulokkeet käyttööni, kunnes soittimista kuului DJ Manian bassoilla. Muistojani.

Teini, ei ollut varaa ostaa kalliita kuulokkeita, mutta esimerkiksi biisi Tune Up! - Bass Test (Club Mix) soi aika hyvältä jopa kymmenen euron Philipsin kuulokkeillasi. Nykyään nämä kuulokkeet maksaisivat tämän inflaation takia varmaan jo 14,90 euroa. Philipsistä tuli luotettavin juttu minulle edm-musiikin kuunteluun, mutta olen myös valmis katkaisemaan välit, jos vielä aihetta on. Tässä on selvästi. Philips on pettänyt kuluttajan tyhjentävillä lupauksillaan kestävästä tuotteestasi, joka ei kestävyydellä juhli.

En tiedä parempaa seuraa maastopyöräilyyn Pirkkalassa kuin elektroninen ja tanssimusiikki. EDM saa pyöräilemään kovaa. Alamäkiin menen kuin hullu, usein 50 kilometriä tunnissa metsissänne! Tuli ihan mieleen, kun teininä kilpailin bussien kanssa, ja tulin aina Lielahdesta Lentävänniemeeni nopeammin kuin TKL:n haitaribussi. Kuskeilla oli ihmettelemistä päätepysäkillä, ja kaiken lisäksi en maksanut sitä bussilippua, pyöräillessäni vaihteettomalla pyörällä kuin viimeistä päivää. Älä panikoi, säästöt toimii.

Kauan kestivätkin, Philips ei tunne takuuta

Olet jo teinistä asti säästänyt valtavasti rahaa sillä, että olet polkenut polkupyörilläsi, yhtä bussiakaan et tarvinnut. Autoja ei ollut ikävä, kun painelit Tampereen vilkkaimmilla teillä nopeammin kuin bussit, mopot ja autoletkat pahimpaan ruuhka-aikaan. Vain 14- tai joskus 15-vuotiaana (joskus muulloinkin). Siitä on vain hyviä muistoja, ja kun olit koulultasi kaukana, olet voinut olla niin erilainen kuin halusit. Vapaa-aika olikin minulle EDM-aikojani, sillä Tesoman koulussa en uskaltanut tätäkään kuunnella.

Kuitenkin tanssimusiikin löysin vahingossa, LimeWirellä. Kyllä, se oli nyt laitonta. Löysin sieltä Hard Dance Manian volume 7, jonka DJ Beat Records julkaisee, ja ensimmäisistä biiseistä sai käsittämätöntä yhteenkuuluvuutta siihen musiikkiin. Rakastuin heti tähän biisiin 18 Already (Original Mix). Tästä asti kuulokkeissa tärkein asia oli bassotoisto, sen jälkeen kaikki muu tuli perässä. Ystävääkään et ole ikinä tarvinnut, kun löysin itseni vuonna 2009 sieltä Spotifystani ja EDM-maailmanne avautui kunnialla.

Tästä palvelusta maksan mielelläni sen mitä pyydetään, koska nautin elämästäni musiikin kautta. Ei, musiikki ei ole Radio Rock tai Radio Nova, vaan merkitystä ja yhteenkuuluvutta tarjoava elektroninen. Ilman tanssimusiikkia en olisi todellakaan selvinnyt tähän päivään. Voi palata siitä blogiin jopa näiden vuosikymmenien päästä kuullaksesi tätä samaa, ja tulen kuuntelemaan EDM:ää silloinkin. Joskus olen jopa vitsaillut asiasta, että edm-musiikkia kuunnellaan arkkuun asti. Minut saa tuhkata, kun aika on.

Pyörän selästä näet mitä parhaimmat maisemat, autoton päiväni

Jos täällä olisi auto, en luultavasti käyttäisi sitä. En, vaikka ajaisin ajokortin. Pyöräily on osa minua, ja vain siten toukokuussa 2013 jäi asfaltti näkemättä, sen sijaan törmäsit näihin upeisiin kukkiin. Pyöräni kulkee ja maisemia näkyy, mitä muuta voi vaatia? Aikaa on nyt, kun kukaan ei ota töihisi. Vaikka miten haet niitä töitä, aina sitä tuolla sanotaan, ettei sinulla ole työkokemusta. Miten saat työkokemusta, jos kukaan ei ota sinua töihin? Valmistuin sentään merkonomiksi vuonna 2010, no onneksesi on elämää.

Bussissa jos menen, niin se kuljettaja on siellä tosi pitkään ratissa. Miten mahtaisivat jaksaa? Siinä on niin paljon työttömiä bussikuskeja, tai muita ammattilaisia valmiina jakamaan tätä työtä. En ymmärrä suomalaista hallitusta. Asialle ei haluta tehdä mitään, työtä tekevät jääräpäät eivät ota edes vähemmän tunteja, koska se näkyy palkoissa. Eivät voi joustaa tuloistaan. Se on mahdollista, kun on vuosia elänyt yli tarpeen. Itse pärjään oikein hyvin työttömyysturvallani ja taitaa tuonne asumistukia kanssa tulla.

Pakko näitäkin on ottaa, kun kykyihisi ei uskota, vaikka jättäisit kymmeniä hakemuksia joka välissä. Tuntuu, että on jotain parempaa saatu, mutta en jaksa stressata asioistani. Minulla on aikaa ja pärjään. Poljen kuin ennen vanhaan, otan kilpa-ajot Paunun bussien kanssa Pirkkalassa matkalla Lidliin. Tulen melko usein ensimmäisenä, vaikka ratissa olisi se Rallikuski, jota kutsui nopeimmaksi kuskiksesi. Hän oli automyyjä, ja sitten toinen hyvä kuski on autokorjaaja, tulivat Paunulle samasta autoliikkeestäsi.

Toukok. '13: poljin Pirkkalasta maisemiin

Talvipakkasissa en todellakaan polje, en edes hyvän edm-musiikin parissa, joten silloin paunulainen kyyti kelpaa vaivoitta. On hienoa, kun tiedät vakikuskejasi nimeltä, ja nauratte siitä yhdessä erilaisista asioista. Se on hyvin sosiaalista ja tätä rakastan busseissa, ei tarvitse yksin ajella. Silti, jos nyt joskus et halua jutella kenellekään, voi mennä bussin takaosaan ja nautit siellä musiikista tai moottorimeluista. Tai siitä, kun ovi sulkeutuu äänimerkin jälkeen. Myös tämä Stop-ääni on kiva, vaikka tuleekin kovaa.

Siitä ei parane painella joka välissä, ellet aio lähteä oikeasti. Minulla on niin hyviä muistoja ajamisista paunulaisissa autoissa, ja tästä syystä sanon tuosta suoraan. Mikäli joskus Paunut kilpailutetaan täältä Pirkkalasta pois, tulen matkustamaan heidän autoilla viimeiseen lähtöön saakka. Mitään muuta ei siitä tarvitse edes harkita tällä hienolla palvelulla. Olen nauranut mukaville kuljettajille, vaikka olen yleensä tosikko, autossani olen löytänyt mitä parhaimpia tanssibiisejä etsimällä samalla kun bussinne kulkee.

Yksi kuljettaja jäi erityisesti mieleen siitä, että hän kertoi hyvän vitsin. Seudun joukkoliikenne vaihtoi jälleen kerran lukijalaitteet uusiin. Sattui eteenne laite, joka ei jostain syystä äänellä kertonut sitä, että bussikorttisi onkin jo leimattu. Hitaana hämäläisenä seison siinä niin ja odottelin sitä arjen piippausta. Bussikuski oli siinä, että lippusi rekisteröityi jo, tule sisään. "On vähän hiljainen se lukijalaite joskus!", hän sanoi. Aijaa, no on sitten yhtä hiljainen kuin minä. Varmaan introvertti, täydennän ja nauramme.

Yhteenveto: kuluttajina voimme ainoastaan boikotoida Philipsiä

Valmistaja tietenkin luistaa ja pelottelee, mutta koska alkuperäisiä kuulokkeitakaan ei ole, niin turhaa niitä on mihinkään lähetellä. Valitettavasti tällä kertaa asia näyttää jäävän tähän ja varmistan vielä sen osalta, että jatkossa kuulokkeeni ovat jotain muuta kuin Philips — tai ainakin ostan uudet kuulokkeeni suoraan Giganteista tms. Sieltä saisit suoraan rahat takaisin tai uudet tilalle. Nyt ostin ne valmistajalta suoraan. Käytännössä olisikin jo vain parempi valehdella suoraan Philipsille, mitä en koskaan tekisi.

Se oli jo klassikkovirhe. Olisit saanut heti uutta kuuloketta UPS-pikatoimituksella kotiovellesi. Näissä vanhoissa oli siinä selkeää vikaa, joten mitä väliä on sillä, jos vikakuvaus olisi jokin muu? Sennheiserit ovat äänenlaadultaan paremmat ja bassotoisto tukevampi, kiitos bassotestistä DJ Manian. Yllättävää jo onkin se, että näiden hinta oli 69 euroa. Tiedä tänään, että hyvistä napeista ei tarvitse maksaa satasia, halvallakin saa hyvää teknon kuunteluuni. Siellä oli edessä joku, joka osti luotolla 199 euron Shuret.

Ja tulee toisaalta ihan samanlainen takuukin vielä. Tällä kertaa yksi hauskimmista virastoistamme eli kuluttajaneuvonta jää ilman työtä, sillä en ajatellut tuota sittenkään viedä eteenpäin. Antaa olla. Tähän tosin myös pyritään, koska monikaan ei jaksa tapella aivan loppuun asti. Luulisit, että oli virhe heittää kuulokkeet menemään vielä silloin, koska niitäkin olisi voinut tarvittaessa näyttää neuvojallekin. Joka antaisi puolueettoman kantansa. Joka saisi Philipsin saappaisiin hieman kaivattua rehellisyyttänne.

Olen saanut neuvojalta mahdollisuuden edetä asiassa, mutta tällä hetkellä olen yksinkertaisesti aivan liian väsynyt näkemään sitä vaivaa. Haluan kuitenkin korostaa, että vaikka en vie asiaani heille, laitan Philipsin boikottiin kuulokkeissa loppuelämäksi. Vaikka olen väsynyt, jaksan boikotoida. On olemassa muita merkkejä, jotka ovat sitä paitsi tehtyjä Kiinan ulkopuolella. Jotka toimivat rehellisesti. Nykyään yritän välttää monia kiinalaisia tuotteita, vaikka se voi olla hyvin vaikeaa nykyaikananne Suomessa.

Uutisissa nyt: yläpeukku Sennheiserille sekä alapeukku Philipsin suuntaan kuulokkeistani! Menetitte juuri vuosia, jopa teini-iästä alkaen Philipsin kuulokkeita suosivaa elämäntapanörttiä. Häpeäisitte! En pidä asiakkaan huijaamisesta, koska jos tuote kestää kengän alla, miksi tuote ei sitten kestä käyttöä?

Lukijoilta kaipaan tietoanne vaihtoehdoista. Oletko kuluttajista yksi, joka on pettynyt Philipsiin?

Philipsin vastaus ei yllätä kissaakaan

Palaan aikaisempaan keskusteluumme näistä Philipsin SHO2200-kuulokkeista. Olemme saaneet vastauksen, että kuulokkeen verkko ei ole voinut noin vain irrota, vaan tapaus katsotaan itseaiheutetuksi. Täten takuu ei kuulokkeita ikävä kyllä korvaa. Halutessasi kuulokkeet voidaan lähettää InfoCare-huoltoliikkeelle tarkistettavaksi. Mikäli he toteavat, että kuulokkeissa ei ole valmistusvirhettä, koituu lähetys- ja tarkastuskulut asiakkaalle. Ymmärrän että päätös harmittaa, mutta ilmoita meille, haluatko kuulokkeet lähetettävän tarkistettavaksi.
Tämän jälkeen päivä on muuta kuin mukava. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä.

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Hei! Jos kuitenkin vielä tulet toisiin ajatuksiin ja jaksat viedä asiaa eteenpäin, kannattaa olla yhteydessä valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan (http://www.kkv.fi/asiointi/kuluttajaneuvonta/) - ei Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.

Terveisin Laura/ KKV:n viestintä
Hei Laura. Kiitos viestistäsi! Ilman muuta harkitsen asiaa vielä, mutta olen jo hävittänyt kuulokkeet, koska odotin uusien saapuvan saman tien kuten asia meni viimeksikin, jossa kuuloke vaihdettiin takuuseen. Käskivät hävittämään. Nyt minulla on pelkkä kuva tallessa, jossa vika ilmenee. Philips katsoo itseaiheutetuksi, vaikka kuulokkeita on mainostettu kestävinä, mm. kuulokkeiden päälle voi mainoksen mukaan jopa astua jaloin. Ritilä irtosi kuitenkin normaalissa musiikin kuuntelussa. Kiitos siis, tarkoitinkin tuota neuvontaa juuri, joten olen yhteydessä sinne jos vielä saan aikaiseksi. Tuossa mitä muiden blogeja luin, Philips ei noudata edes kuluttajariitalautakunnan päätöksiä, joten hankala sanoa näin etukäteen auttaako tuo asiassa.
Olli sanoi…
Philips johti takavuosina kuluttajaviranomaisten mustaa listaa, eikä näemmä tokene. Muun muassa Helsingin kuluttajaneuvoja kehotti vuonna 2005 olemaan hyvin varovainen Philipsin kanssa. Ainoa varma tapa saada kuluttajasuojalain mukainen turva joutumatta kiduttavan väsytystaistelun uhriksi on olla ostamatta Philipsiä. Se ei ole vaikeaa, koska useimmat muut merkit toimivat rehellisesti.
Juuri näin, olen itse vähentänyt Philipsin ostoa eikä taloudessa taida Philipsiä paljoa ollakaan, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Taidan omistaa Philipsiltä enää vain hammasharjan ja partakoneen. Esimerkiksi Philipsin kuulokkeet korvasin Sennheiserin kalliimmilla ja ovat toistaiseksi toimineet hyvin.
Helen sanoi…
Hyvää myöhäisiltaa.

Meillä on samoja kokemuksia Philipsistä.
Ostimme juuri Amazon.de:stä Philipsin suusuihkun. En ole varma miksi sitä kutsutaan, mutta mallinimi oli tämä Philips Sonicare Power Flosser 3000 Wireless Oral Flosser. Meni saman tien palautukseen. Minulla oli takanapäin vuosien kokemus kiinalaisesta halpalaitteesta, joka teki hommansa hyvin ja suu tuli puhtaaksi kunnon paineella. Se toimi niin hyvin, mutta meni rikki.
Siinä kesti akku viikkojen käyttöjä.
Ostimme Philipsin, koska luulimme saavamme laatua. Kyseinen laite ei inahdakaan. Vaikka Amazon.de lähetti meille suomenkieliset käyttöohjeet. Millä asetuksella tahansa virta on heikkoa eikä suusta tule puhdasta. Vanha vesilasi ja manuaalitekniikka toimii paremmin kuin ko. Philips. Onneksi emme ostaneet valmistajalta, sillä Amazon palautti rahat, vaikka tuote tuli takaisin saman tien käytettynä.

Mietimme nyt todella tarkkaan ostammeko Philipsin ser-jätettä enää koskaan.
Välttäkää kyseistä tuotetta Philips Sonicare Power Flosser 3000 Wireless Oral Flosser
Hei, tuollainen on Philipsiltä ihan normaalia.

Laatu ei ole nykyään enää kaksinen, joten kannattaa merkin ostoa välttää.

Täälläkään ei ole enää Philipsiltä muuta kuin partakone, kotiparturi ja vartalotrimmeri.

Amazon.de:stä on minullakin hyviä kokemuksia, mm. takuuasioissa ja muuten.

Philipsin kuulokkeita en ole ostanut nyt miltei kahdeksaan vuoteen.

Toivottavasti löydät paremman suusuihkun muulta merkiltä.

Kiitos ja hei hei!

Viikon luetuimmat blogissa

Polje kanssani kylätietä uimarannalle

Chromebook nopeammaksi helposti

Vuoden ilman televisiota. Yllätyitkö?

Puskiaisten polkaisu, ei moottoritietä

Paunu väistää Pirtiliä linjalla 1B/12

Minulla oli maailman paras mummo

Pirtilillä ei Paunun ahdinko ikinä lopu

Näin tunnistat narsistin tuoreeltaan

Nuuka keksii elämyksiä, ei osta niitä

Mummolle lahjakortti ja sitten lisää :)